در صورت امضای تفاهم‌نامه میان وزارت کشور و سازمان میراث فرهنگی حداقل 2برابر نسبت سطح بافت تاریخی به مساحت زیرپوشش خدمات شهری از درآمدهای شهرداری در اختیار مدیریت بافت تاریخی قرار می‌گیرد.

قرار براساس گزارش روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی، به منظور ساماندهی بافت‌های تاریخی کشور قرار است سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با وزارت کشور تفاهم‌نامه‌ای را به امضا برساند که در آن وزارت کشور موظف می‌شود در قالب دستورالعمل بودجه شهرداری‌ها به این مسئله تاکید کند که با تصویب شورای شهر بودجه یادشده تخصیص یافته و در اختیار مدیریت بافت قرار گیرد.

این تفاهم‌نامه در راستای تحقق ماده 115 قانون برنامه چهارم توسعه و با هدف ایجاد بسترهای لازم برای همکاری مطلوب سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت کشور در زمینه شناسایی، حفظ، احیا، مرمت و بهسازی بافت‌های فرهنگی و تاریخی کشور شکل می‌گیرد.

این در حالی است که به سبب فقدان ادبیات مشترک در این باره در همین چند ماهه از سال 1386 بسیاری از بافت‌های تاریخی شهر تهران دستخوش تخریب شده تا آنجا که معاونت میراث فرهنگی کمیته ویژه‌ای را برای بررسی این وضع تشکیل داده است.

کد خبر 31636

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز